Tuning and HIFI
Tuning and HIFI
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Katt r!!!
Legyen ez a kezdlapod!!!
 
Men
 
Auttesztek
 
Tuningcuccok
 
Google
 
Zenemnia
 
Sportlgszr
SZVOLDALI TUNING - SPORTLGSZR

MAGNUM SPORTLGSZRK

A sportlgszr olyan tuningcikk, mely kizrlag elnykkel rendelkezik hagyomnyos trsaival szemben. Hasznlatnak ltjogosultsgt hossz, sok vtizedes utcai s verseny hasznlat is bizonytja. Egyszerre teszi lehetv a nagyobb motorteljestmny elrst, s az zemanyag fogyaszts cskkentst, minek kvetkeztben, ennek az egyszer alkatrsznek az elterjedse gyakorlatilag megllthatatlan.

A direkt vltozatok megjelense a motortrben pedig, a tkletes mszaki megolds s a kitn design kompozcijra hez aut szerelmeseknek nyjt rmet.

Sorra vve a tulajdonsgokat, elsdleges elnyk teljestkpessgkben rejlik. Lgtereszt kpessgk mintegy 40 %-al jobb, mint a norml gyri paprszrk. Szrkpessge, a tesztek szerint alig marad le a hagyomnyos szrkkel sszehasonltva.

Valsznleg mindenkiben tbb krds is felmerl ezzel kapcsolatban. Pldul ha ennyire jk a lgteresztsi paramterek, hogyan lehetsges mgis, hogy a szennyezdseket teljes mrtkben megszri.

A fokozott szabad lgramls ellenre, a kitn szrkpessget az eredmnyezi, hogy mg a paprszr szrsi kpessgt, mindssze az elemi szlak kzti rsmret hatrozza meg, addig a MAGNUM szrk szrse kt lpcsben zajlik: a nagy (0.05 mm-nl nagyobb) koszszemek gynevezett makr szrst, egy igen vkony, tbb rtegbl ll szvethl vgzi. Az ennl kisebb mikro-szennyezdseket egy olyan specilis olajfilm rteg vgzi, mely kovalens ktst kpez a szr fmhljnak anyagval.

Ez a kts vja meg mindenkor, akr 100.000 mrfld megttele utn is a motort brmilyen szennyezdstl, legyen az por, homok, sr, de akr csapadk is. Teht a MAGNUM sportlgszr hasznlata sorn a legkisebb mrtkben sem lehet tartani a motor alkatrszeinek krosodstl!


Hogyan nveli a motor teljestmnyt a MAGNUM sportlgszr?

A motor leadott teljestmnynek nvekedst, hrom tnyez kln-kln is biztostja!

1. Nagyobb mennyisg leveg!
Mivel a szr lgteresztse kzel 40 %-kal nagyobb, mint a hagyomnyos esetben alkalmazott paprszr, fokozott mennyisg leveg jut a motorba. Ezltal az gsi folyamatokhoz szksges leveg szvst, illetve feltlts (turb, G-tlt, kompresszor, stb.) motorok esetn, a leveg, nagy nyomson trtn gstrbe juttatst, ez a szabad ramls elsegti, gy az gstrbe, adott idpillanatban nagyobb mennyisg oxign tud bejutni, fokozvn gy a robbans hevessgt. Az lnk, oxign-ds robbans pedig nagyobb ervel hat a dugattykra, teht n motorunk effektv teljestmnye.
Ez a jelensg knnyen hasonlthat a tbortz ppen begyjtott lngjnak erssghez; gondoljuk csak vgig, ha a rzst srn lltjuk egyms mell, s bell, kzpen begyjtjuk a paprt, a lngok csak nehezen tejednek, hiszen az gshez kell fa (zemanyag) megvan, de a sr rzse elllja a leveg tjt. Ha a rzst ritktjuk, tbb leveghz jut a tz, s a lngok fellnklnek.

2. Motorfeltlts a bett kialakts kvetkeztben!
A bett, hromszg lamells kialaktsa olyan, hogy a szrbe cirkullva rkez levegt, mg a szr lamella-rendszern bell, megkzeltleg egyenes irnyba tereli, gy mg a szrbl val kilps eltt fellp a minden szempontbl majdnem optimlis, egyenes irnyvektor leveg folyam. Ennek kvetkeztben a szlltott leveg nem lassul le a turbulencia miatt, gy, ahogyan az a hagyomnyos paprszrk, vagy akr szivacs alapanyag sportszrk esetben trtnik.


Mindez pedig nemcsak mg nagyobb mennyisg, de nvelt nyoms levegt biztost a motornak, ezrt knnyen belthat, hogy a motor a lgkri leveg nyomshoz kpest feltlttt lesz. Mivel a leveg teht nvelt nyomson kerl a motorba, ezrt az gs ezen oknl fogva is erteljesebb lesz.

3. Akr 50%-al megnvelt altv fellet a paprszrkhz kpest!
A paprszrk ramlsi adatainak szmtsnl a szrsi keresztmetszetet gy kapjuk, hogy kiszmtjuk annak a tglalapnak a terlett, melyet az egy vonalba es papr lekre tudunk fektetni gy, hogy az a teljes paprbettet fedje.
Ezzel ellenttben a MAGNUM sportszrk aktv fellete a turbulencia gtl hatsnak hinya miatt a hromszg lamells szrbett teljes, kitertett terlete, mely attl fggen, hogy a szr milyen alak, (hengeres, vagy sokszg), akr 60%-al nagyobb is lehet a gyri szrnl! Ez jabb lgmennyisg nvekedst eredmnyez.

A MAGNUM szr beptse utn akr 20 %-kal is nhet autja gyorsulsa!

Hogyan nveli a MAGNUM sportlgszr autja gyorsulst?

Az aut adatainak s erejnek szempontjbl fontos a maximlis Le s a Nm rtke, a mindennapi utcai hasznlatban azonban jelentsebb hatsa van a gyorsulsnak, ami nem ms, mint ezen, legnagyobb teljestmny s nyomatkparamterek idbeli felvtele.

1. A MAGNUM sportlgszr beptse utn autja gyorsulsa sokkal nagyobb mrtkben n, mint maximlis teljestmnye vagy nyomatka. Ennek oka, hogy a motor "szabadon llegzik", teht a paprszr ltal gtolt s ksleltetett leveg, abban az adott pillanatban jut el a dugattykhoz, mikor az gsi folyamatnak erre ppen szksge van. Ezltal a gzpedl lenyomst kveten, ksedelem nlkl rezhetjk a kirobban, nvelt teljestmnyt.

2. Tesztelje autjt, hasonltsa ssze a gyorsulsi adatokat a gyri paprszrvel, s a MAGNUM sportlgszr bettele utn. Mr a 0-60 Mph-ra val gyorsts is meglep adatokat mutat, de az igazn nagy vltozst a kis fordulatrl a nagyobbra val gyorsts fog mutatni.

Ajnlott gyorstsi tesztek:

- 0-60 Mph
- 20-40 Mph
- 60-100 Mph
- 0-vgsebessgre
- 2000-4000 Rpm-re
- 3000-6000 Rpm-re

Vgl mrje le autja vgsebessgt! Nem fog csaldni!

A nagy szvsi sebessg kvetkeztben, nagy fordulatokon, a paprszrvel szerelt lgszr hzban, a turbulencia mrtke hatvnyozottan megn, ezrt a vgsebessg s fordulat kvetkeztben, az gsi folyamat mg inkbb ksleltetett, ezrt azt tapasztalhatjuk, hogy autnk, az ilyen nagy fordulatokra mr nehezebben knyszerthet. Klnsen igaz ez kisebb lkettrfogat motorok esetn, de fokozott akadlyozst jelent ez a jelensg a nagynyoms feltlts motoroknl is.

A MAGNUM sportlgszr behelyezse utn ezek a fordulatszm tartomnyok is elrhetv vlnak!

Hogyan cskkenti a sportlgszr a fogyasztst?

A fogyaszts nagyban fgg a motor mkdsnek hatsfoktl. Ezt a hatsfokot sokflekppen lehet nvelni (srldsok cskkentse, fojtsok cskkentse, stb.), legknnyebben azonban a leveg mennyisgnek s bizonyos hatrokig nyomsnak nvelsvel.

Ha ezen paramterek kedvezen vltoznak - mrpedig a MAGNUM sportlgszr esetn ez gy van - az adott gzpedlllshoz tartoz teljestmny megn, az zemanyag szksglet viszont cskken. Ez azt jelenti, hogy egy adott teljestmnyhez tartoz zemanyag mennyisg - a nagyobb erssg zemanyag-robbans vagy gs kvetkeztben - kisebb.

A MAGNUM sportszr beptse akr 8-10 % fogyasztscskkenst is eredmnyezhet!

Hogyan takarthatja meg pnzt a MAGNUM szrvel?

A MAGNUM sportlgszr rk lettartam!

Mirt rk let a MAGNUM sportlgszr?

A sportlgszr moshat, majd jraolajozhat!
Ehhez mos+olajoz szett vsrolhat, mely krlbell hromszori alapos mosst tesz lehetv. A sportlgszrk gyakorlatilag korltlan ideig hasznlhatak abban az esetben, ha a mossra s kezelsre vonatkoz HASZNLATI UTASTSBAN megadott szablyokat betartjuk.

- A szrt srtett levegvel semmilyen esetben ne fjjuk ki!
- Sem 70-80 Celsius foknl melegebb vz, sem hgt, benzin vagy ms vegyszer a bettet nem rheti! A tiszttszer ers zsrsav- s olajsav oldt tartalmaz, ezrt egyb vegyszerek alkalmazsa tilos.
- Sem szilikon- sem ms eredet olajjal nem helyettesthetjk a mos szett olajoz spray-jt!

Hogyan tiszttsuk a sportlgszrt?

- Csak MAGNUM mos-olajoz szettel!
- Engedjnk kzmeleg vizet egy megfelel mret ednybe!
- Adjunk hozz 1-2 dl mosfolyadkot s hagyjuk zni 10-15 percig!
- Ecsettel, gyenge vzsugrban bltsk t!
- Hagyjuk megszradni! (kzvetlen melegnek kitenni tilos!)
- Szrads utn permetezzk be az olajspray-vel!
- Srtett leveg, forr vz, benzin vagy vegyszer a szrt nem rheti!

Amennyiben a fenti utastsokat betartja, nagy rmt fogja lelni sportlgszrjben.
A sport lgszrvel elltott jrm gyorsulsa meglepen kellemes lmnyt nyjt a tulajdonosnak, annl is inkbb mivel a csere utn a gyorsulsi, fogyasztsi paramterek kedvez irnyba fognak vltozni. Pnztrcjt pedig soha tbbet nem hzza a leveg szr cserjnek kltsge, mindssze 15-30000 mrfldenknt kell szrjt kimosni! Aki egyszer MAGNUM sportlgszrre cserlte le paprszrjt, kvetkez autjban is ezt fogja hasznlni!

Milyen gyakran tiszttsuk szrnket?

A csereperidust a kls krnyezet hatrozza meg, attl fggen, poros fldton, szennyezett levegj vrosban, esetleg tlnyomrszt autplyn hasznljuk autnkat.

Ajnlott a szr fellett 15-25 000 kilomterenknt ellenrizni s a koszolds mrtknek fggvnyben 25-50 000 kilomterenknt tiszttani.
Amennyiben a szr hl rsze ersen szrke vagy fekete, a szr mossra szorul. Hengeres szrknl, ha a szr hl csak a szvnylssal szemben sznezdtt el, elegend a szrt elforgatni a szrhzban gy, hogy a nyls tiszta fellethez kerljn. Ez a felleti koszolds olyan kis mrtkben zavarja meg a szvsi folyamatot, hogy az nem akadlyozza a sportlgszr hatkony mkdst!

Direktszrk esetn ezeket az ellenrzsi s tiszttsi alkalmakat rdemes srbben megejteni!

A MAGNUM sportlgszr az utcai (nem off-road) hasznlat sorn akkor sem enged szennyezdst a motorba, ha akr 120 000 kilomtert tettnk meg vele!

A bepiszkoldott sportlgszr olyan rzst eredmnyez a vezetnek, mintha visszatettk volna autjba a gyri paprszrt.

A MAGNUM sportlgszrk fajti


Magassguk kivtelvel geometriai mretk megegyezik az aut eredeti szrjnek mreteivel. Egy az egyben bepthetk az aut lgszrhzba. Behelyezsk semmilyen szakrtelmet nem kvn. A sportlgszrk minden elnyvel br, tiszttsuk, s utn-olajozsuk MAGNUM mos szettel trtnik az utazsi krnyezet szennyezettsgtl fggen 25-50 000 kilomterenknt.
Ha a szrk gumiperemnek fellett MAGNUM lgszr zsrral kezeli, a garancia lettartamt megduplzzuk nnek!

A MAGNUM direkt sportlgszrk

A sport bettlgszr tovbbfejlesztett vltozata a direkt-sportlgszr, mely nll krmozott fmhzzal rendelkezik, levegjt kzvetlenl a szabadbl szvja, tovbb nvelve ezltal a szlltott leveg mennyisgt. Az eszttikus motortrbeli ltvnyon kvl egy szolid, de nagy fordulaton kellemesen duruzsol szvhangot klcsnz minden lkettrfogat motornak.
A fogyaszts, beptse utn - sszehasonltva a bett vltozattal - tovbb cskken, a teljestmny s gyorsulsrtkek nagyobbak.
Tiszttst nmileg gyakrabban 15-25 000 kilomterenknt ajnlatos elvgezni.

A sportlgszrvel elltott jrm gyorsulsa meglepen kellemes lmnyt nyjt a tulajdonosnak, annl is inkbb mivel a csere utn a gyorsulsi, fogyasztsi paramterek kedvez irnyban fognak vltozni. Pnztrcjt pedig soha tbbet nem hzza a levegszr cserjnek kltsge.

Hogyan ptsk be a MAGNUM sportlgszrt?

A MAGNUM sport lgszr beptse nhny tpusnl kisebb talaktst von maga utn. Ez fggvnye annak, hol helyezkedik el az aut lgmennyisg mrje. Meg kell llaptani, a lgszrhzban, vagy a motort s a szrhzat sszekt lgcsben van beptve a leveg mennyisgt vagy ms paramtert rzkel elektronikus mregysg. Ha a hzban semmilyen mregysg nincs, a direktszr a hz elhagysval knnyen beszerelhet.

Amennyiben van, a szv rendszert gy kell talaktani, hogy ezek a mregysgek a lgszr utn helyezkedjenek el. Ehhez valamilyen kzbett ksztse szksges.

Fontos, hogy a szvcsben a gyr ltal alkalmazott tmrszkleteken kvl ne legyenek, s hogy minden csatlakoz fellet lgmentesen tmtsen. Fm-adapter ksztse esetn minden lsorjt tvoltsunk el, beszerels eltt az adaptert tiszttsuk meg. A szrhzat 80-90 foknl nagyobb hnek nem szabad kitenni. Lehetsg szerint a motortl tvol helyezzk el, a hvsebb leveg elrse rdekben.

Amennyiben ez nem lehetsges rendeljen MAGNUM leveg-tlt flexibilis ggecsvet!

Mik a szv rendszer fbb elemei?

- lgszv ggecs
- leveg szr (+hz)
- lgmennyisg mr (injektoros jrm)
- szllt leveg cs
- leveg-zemanyag keverket elllt egysg:
1. karburtor
2. befecskendez (elektromos vezrlvel)
3. adagol
4. szllt csjrat
5. fvkk (porlasztcscsok)

Mi az egyes elemek feladata, mkdse?

Lgszv ggecs
A kls levegt vezeti lehetsg szerint hideg, nagy lgramls helyrl (nincs nagy jelentsge) a levegszrhz.
Anyaga: gumi, nagyon ritkn gumi-fm kompozci. Az jabb tpusoknl gyakran tallunk ehhez csatlakoztatva klnbz mret s alakzat res lgtartlyokat, melyek nagyon kis mrtkben a szvszajt hivatottak cskkenteni. Ms hatsuk egyltaln nincsen.

Lgszr
Megszri a motorba szlltott leveg makr- s mikr szennyezdseket, valamint valamilyen geometrijtl fggen bizonyos mrtkben cskkenti a turbulencit.

Lgmennyisg mr
Adatokat kzl a befecskendeznek vagy a vezrl computernek a motorba raml leveg mennyisgrl, sebessgrl. A vezrlegysg eszerint lltja el a megfelel sszettel leveg-benzin keverket. Lnyegben egy tmegramot mr berendezs (kg/s). Felptse lamells, vagy membrnos szerkezet, vagy tisztn elektronikus mkds.

Szllt leveg cs
A lgszr hztl szlltja a levegt, a keverket elllt egysgig. Gyakran csatlakozik a szelepfedllel kzvetve vagy kzvetlenl. A kartergzt visszavezeti a motorba. Anyaga: gumi, ritkn manyag.

Leveg-zemanyag keverket elllt egysg
Rszletezsre nem trnk ki.

Fvkk
Rajtuk keresztl jut finom szemcskben, porlasztva a leveg-tzelanyag keverk a motorba.

Mit tehetnk a levegvel a nagyobb teljestmny rdekben?

A leveg jellemzinek rtkei a motor teljes munkafolyamata sorn meghatrozzk a motor effektv teljestmnyt. Azt is kijelenthetjk, hogy a leveg a legfontosabb teljestmny-befolysol tnyez. Ennek oka az, hogy az gshez, robbanshoz szksges oxign a levegbl kerl a motorba.
Ebbl kiindulva a motor hatsfokt az hatrozza meg elssorban (a mechanikai terhelseken tl), hogy milyen aktv gsi folyamatok jtszdnak le a hengerekben. Ezt az aktivcis energit tudjuk a lgmennyisg legoptimlisabb szlltsval a maximumra nvelni.

Mik a szlltott leveg legfontosabb tnyezi?

- sebessg, (trfogatram (kg/s)
- nyoms
- oxign (O2) srsg
- hmrsklet
- irnyvektor

Az egyes tnyezk szoros sszefggsben vannak egymssal!

Milyen az egyes mennyisgek hatsa a motor mkdsre?

1. Minl nagyobb a motorba raml leveg trfogatrama (egysgnyi id alatt szlltott tmeg), annl hevesebb az gs: konkrtan adott idegysg alatt tbb leveg - ezltal leveg - zemanyag mennyisg g el a hengerekben.

2. A nagyobb nyoms nagyobb trfogatramhoz, egysgnyi trfogatban nagyobb tmeg oxignhez vezet . A (turb, mechanikus) feltltvel elltott motorok jellemz nyomsa jval nagyobb a hagyomnyos szv motorokkal szemben. Gyakorlatilag ez a nyomsklnbsg (szaknyelven: megnvelt nyomsviszony p2/p1), illetve a hatrozottan nagy (0.6-2.0 bar) tltnyoms okozza a rendkvl nagy akr 100 %-os teljestmnynvelst.

3. A teljestmny nvels mrtke lnyegben az egyes szerkezeti elemek h- s mechanikai teherviselstl fgg. A szria autk tlagos tltnyomsa 0.8 bar.

Mik a szerkezeti eltrsek a feltlttt motoroknl?

- kisebb kompresszi viszony (7.5-10 :1)
- hllbb szelepek
- hll szelepfszkek
- hllbb, vastagabb tetej, nagyobb gstrrel rendelkez (nagyobb tltnyomsnl kovcsolt tetej) dugattyk
- vastagabb s nagyobb h szilrdsg dugattygyrk
- megnvelt tmrj s falvastagsg csapszegek
- erstett hajt s fekv csapgyak
- nagyobb keresztmetszet lgszr
- ersebb hengerfejcsavarok

Az oxignsrsg a hmrsklettl s az imnt emltett jellemzktl fgg. A motorba lp leveg optimlis hmrsklete tapasztalatok szerint 40-45 Celsius fok. Ha ennl magasabb a leveg hmrsklete, ami turbfeltlts esetn a feltltn bell fellp nagy gzsebessg, s a siklcsapgyak 100 000-es percenknti fordulata miatt igen gyakran elfordul, cskken az oxign mennyisge - gy az gs deaktivldik. Ennek a hmrskleti hatsnak a kikszblsre szolgl az INTERCOOLER (magyarul kztes ht), mely a felhevlt tltleveg hmrsklett lltja be a szksges szintre. Az intercooler nem ms, mint egy leveg-leveg, vagy folyadk-leveg rendszer hcserl (ht).
Beptse a klnbz szelepek s a ht gyrtsa miatt jelentsen nveli a kltsgeket, viszont ennek arnyban a megengedhet tltnyomst is A belltott tltnyoms maximlis rtkt teht a mechanikus elemek terhelhetsgn tl a belp leveg hmrsklete is befolysolja. A sebessg irnyvektora (egyszerbben irnya) befolysolja a leveg sebessgt, ezltal kzvetve a motor teljestmnyt.

Ennek magyarzata a kvetkez: A leveg viselkedse minden estben hullmtermszet, amelyet egy vagy tbb sinus-hullmmal tudunk lerni. Abban az esetben, ha a belp leveg nem egy irnyban, egyenesen kzeledik vgclja fel, turbulencia, mskppen rvnyls lp fel a szvcsben, mely cskkenti a lgsebessget, kvetkezskppen akadlyozza az gst. A cl teht az, hogy olyan lgramlst hozzunk ltre, hogy az egyetlen sinus-hullmmal lerhat legyen, minimalizlvn gy a lgrvnyek szmt.

sszegezvn teht az eddigieket a szv oldal tuningja mindenkppen egy dologra vezethet vissza: valamilyen mdon felgyorstjuk a beraml levegt, teht feltltjk a motort.

Milyen feltltsi mdszerek lteznek a teljestmny nvelse cljbl?

1. Turb vagy mechanikus feltlt (Roots-fv /Lancia/, G-tlt /VW/, Comprex nyoms-hullm feltlt /Mazda/) utlagos beptse.
- Elny: risi (40-100 %-os) teljestmnynvekmny
- Htrny: Igen magas talaktsi kltsg

2. Sportlgszr alkalmazsa

Lnyege:
Bettjnek szerkezetnl s szrsi elvnl fogva lgteresztsi kpessge 40 %-kal magasabb a hagyomnyos papr-, vagy az esetenknti szivacsos szerkezet szrknl. Mg igazn piszkos llapotban is enged t annyi levegt, mint az j hagyomnyos szrk. Nem vletlenl fut minden rally, off-road versenyaut sportlgszrvel. Lelke azonban a hiedelmek ellenre nem kizrlag maga a bett, hanem az, az olajszer filmrteg, amely mintegy katalizlja a szrsi folyamatot, s megvdi a motort a mikro szennyezdsektl. Ez a specilis filmrteg teszi lehetv a nagy teresztkpessg bett hasznlatt. A bett fmhljnak bevonata pedig olyan kmiai kovalens ktst alkot a kenanyag ionjaival, hogy az nem kpes levlni a hlrl, biztostvn gy a mikro-szrkpessg llandsgt akr 50.000 mrfld utn is.
Ms krds az, hogy a versenyeken lerakdott kls szennyezds cskkenti az teresztett leveg sebessgt.

Mi az a lengcsves motorfeltlts?

Elve:
Bonyolult fizikai kpletek, de egyszer rezonanciaelven mkdik. A sinus-hullmmal lerhat (motorba belp) leveghullmot gy lehet jelents mrtkben felgyorstani, hogy az f1 frekvencij alaphullmra egy msik kzel akkora f2 frekvencij gerjeszt-hullmot ptnk.
Mi trtnik ekkor?
A kt frekvencia azonossga miatt rezonancia lp fel, ami nem jelent mst, mint hogy az ampltd (hullmkitrs) ennek kvetkeztben a sokszorosra n. Az ampltd jelents nvekedsvel prhuzamosan pedig a sinushullmok gyorsabban kvetik egymst - teht n a leveg sebessge. Egyszeren fogalmazva nem tettnk mst, mint hogy erteljes nyomshullmokat lltottunk el a "lassan" raml levegbl.

A fenti elv mkdse alapjban vve hrom paramtertl fgg:

- a szvcs hossza
- a szvcs tmrje
- a cs anyagnak rugalmassgi modulusa

Fentiekbl kitnik, hogy adott hrom paramter meglte esetn ( mivel azok llandak ) csak egy bizonyos frekvenciaskln - ms rtelemben motorfordulatszm tartomnyban tudunk lggyorstst elrni. A MAGNUM REZONTOR teht nem ms, mint egy pontosan hosszsgra s tmrre mretezett, adott anyag aclcs (eszttikai okok miatt krmozva), mely adott fordulatszm tartomnyban (2.000-500 Rpm-en) feltlti a motort. Azt, hogy ez a gyorsthats honnan induljon, a tervezs eltt meg lehet hatrozni.

Hatsa:
2-3 % +LE, Nm
20-25 % + rugalmassg
3-5 % fogyasztscskkens

Megjegyzs:
A lengcsves motorfeltltst nhny autgyr nagyobb teljestmny GTI modelleknl mr hasznlta, mgpedig kombinatv mdon. Nagyobb teljestmnyt tudnak a motorbl felszabadtani a teljes fordulatszm tartomnyban mkd szvcs-rezontorral. Hogyan lehet ezt kivitelezni? Ha a tloldali paramtereket szemgyre vesszk, levezethet, hogy ha a szvcs keresztmetszett (hosszt vagy tmrjt) megvltoztatjuk, vltozni fog a feltltsi frekvencia, teht a fordulatszm tartomny is.
Ezt hasznltk fel a tervezk az n. szakaszos szvcshossz szablyzsnl.
Ez nem jelent mst, mint azt, hogy az injektor-hz levegjratait gy alaktjk ki, hogy azok megfelelen elhelyezett pillangszelepekkel minden fordulatszm tartomnyban olyan hosszak legyenek, hogy az gy kialakult szvcs frekvencia egybeessen a beraml leveg frekvencijval. Az eredmny teht: egy minden fordulaton l feltlttt, prgs motor.

(Ksznm az eggytmkdst a www.magnumtuning.hu oldallal)

 
Mennyi is az id?


 
Tuning-gallria
 
Letlts!!!
 
NFS Most Wanted
 
NFS Underground 2
 
Naptr :D
2025. Jnius
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Mire szavazol?
Szerinted milyen a lap???

Szar,javtani kne!!!
Nem tl j, de vannak j cikkek.
J,csak egy pici vltoztats s ok.
Nem is rossz!!!
Jnak j.
Nagyon men!!!
Szuper!!!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG