Renault Clio: tuning
Syl@rd 2005.11.28. 16:34
Tisztelt Autdoki,
Gyakori olvasja vagyok a TotalCaros frumnak. Feltnt, hogy tuningos krdseknl ltalban a hengerfejhez nylst szokta javasolni. Ezzel kapcsolatban krdeznk: 1996-os 1,8 8V Clio Rsi-m van. Sportkataliztorral, sportszrvel, ATC chippel 121 LE-s (gyri 107 helyett). Tovbb szeretnk lpni, rtelmes hatrok kztt, gy 150 LE krnykre. Szba kerlt az utlagos turbsts, br ennek igen sok a buktatja. A motorcsere is j volna, csak valsznleg ugrana a klma, s azt n tartom jnak (eleve ezrt vettem ezt a tpust, s nem a 16V v. Williams vltozatot). A vezrmtengely csere sem kecsegtet tl sok jval, azt inkbb 16V esetn javasoljk. Krdsem ezek utn, hogy konkrtan mit lehetne tenni a +30-40 LE rdekben (a NOS-t inkbb elfelejtenm). 16V hengerfej? Kompresszi nvels? 2000 cm3 talakts? Szvcsonk nagyobbts? Elore is ksznm,
dvzlettel, Kvri Balzs
Kedves Balzs!
A hengerfej polrozsval krlbell a kvnt eredmnyt lehet elrni. A turbsts meg maradhat ksbbre, br nem hiszem, hogy erre nagyon szksg lenne. A 16 szelepes hengerfej sem rossz megolds, de nmagban nem r annyit. A kompresszinvels s egyb talaktsok meg mr egy igen magas rkategriba tartoznak. A szvcsonkot meg a hengerfejhez kell igaztani.
|