Tuning and HIFI
Tuning and HIFI
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Katt r!!!
Legyen ez a kezdlapod!!!
 
Men
 
Auttesztek
 
Tuningcuccok
 
Google
 
Zenemnia
 
Porsche 911 Carrera
Porsche 911 Carrera : Porsche 911 Carrera

Porsche 911 Carrera

Syl@rd  2005.11.27. 02:57

Sohasem vezettem mg Porscht. Igaz, ltem mr benne, ezt mr tbben is elmondhatjuk magunkrl a cgnl, de n csak ll helyben gusztltam, ms meg passzvan kzlekedett. Nem is rtem, hogyan maradhatott ki a Porsche. Amikor megvolt mr a Ferrari vagy a Viper is, tulajdonosaik j rzkkel rkttettk meg ket, tesztnk ta ugyanis mindkt lakossgi tesztautnk megsemmislt, de mindkt tulaj megszta.


Tavaly tlttte be a negyvenet, de kevs ilyen hosszasan vltozatlan autt ismer a trtnelem - a Trabant, a Zsiguli, a Skoda hozz kpest egsz gyakran vltott formt. Egyetlen jrm jut eszembe kapsbl, ami negyven vig rizte ugyanazt a formt, ragaszkodva a markns lmpadombortshoz: a Barkas. s a Porsche 911-es mg t is tllte, de nem kifejezetten a Barkas vonatkozsban lett belle legenda.


Valahogy Porscht nem ajnlgatott neknk a lakossg, a porschs mintha jobban elvolna magban, meg egyms kzt. Mg a legtbb mrkaklub lelkesebben prbl trteni, mint az egyhzak, a Porsche Klub honlapjnak megtekintse kizrlag sportaut-szabadkmvesek szmra lehetsges, jelsz fejben. gyhogy nem is erltettem a porschzst, elvagyok n kenyren-vzen, petrezselymes krumplin a vgtelensgig.


Ugyanakkor olyan agresszven molesztltam a forgalmazt tesztautrt, hogy vgre meguntk, s br tesztaut nincs, elvittek Padenborn-Lippstadt kzelbe, e vrosduett az egyetlen a nmet teleplsek kzl, amelynek repltere van, de mg sose hallottam rla. Ez a napfnyes Als-Szszorszg, amit csak a flig ismeretlen helyeknek kijr ktelez fordulattal hvok napfnyesnek, valjban inkbb ess. Errefel ksztenek stemnyt a rebarbarbl, ami finom, de amikor anym a meghonostsval ksrletezett, rdektelensg miatt lassan kipusztult az ltetvny; a rebarbara szra a maga savanykssgban nem rossz, de a barackkal vagy az eperrel szemben mr nem egszen versenykpes.


A Porsche fldrajzilag inkbb dlnmet cg, Stuttgartban tbbet is st a nap, de taln pp ezrt a npessg is nagyobb. Als-Szszorszgban viszont ritksabbak a falvak, kisebb a forgalom, de van kanyar rogysig, s az alsbbrend utak minsge mg bven megengedi, hogy bekapcsoljuk a 911-es futmvnek sport fokozatt.


A dizjn az j, illetve ltalban a mindenkori 911-es legunalmasabb s egyben legrdekesebb krdse. Ezen a formn nincs mit varilni. Egyszer rgen fogtak egy bogrht Volkswagent, Hammer Virtulis Tuningmhelyben megnyjtottk, s ez jtt ki belle. A Bogr is eszelsen gusztusos trgy, a 911-es is az lett, az is maradt egszen a legjabb, 6. nemzedkig, mely a szakrtk szmra ktelezen megjegyzend 997-es kdszmot kapta.


Hivatalosan ugyan tiltakoznak a retrzs ellen, de a tnyek a kincstri llspont ellen szlnak: az j 911-es lmpja a kettvel ezeltti genercihoz (negyedik, 1993-1997) trt vissza. Ami egybknt porschsok szmra nem felttlenl kellemes asszocicikat hordoz, hiszen az a Porsche nem sikerlt valami jl, a cg sem volt valami fnyes anyagi helyzetben, ezrt kapott a kvetkez (mai szemmel teht elz) 911-es a Boxstervel megegyez lmpt. s vzhtst, a 911-es fennllsa sorn elszr, amit azta is nehezen vesz be a hardcore hvk lelke.


Ki szeret gy kinzni, mint sajt maga, olcsbb kiadsban? Kevesen bizony, gy most - a Boxsterbl is megtollasodvn - a Porsche marknsabban vlasztja kett a modelleket. Most mr nem habozunk, ha egy Porsche tnik fel a tkrnkben: ha kerek lmps, iszkolunk, risten, egy 911-es!, az als hangon 320 l. Ha viszont knnycseppes a lmpa, nehogy m' egy Boxster toljon le.


A formk nem is, de a colstok egsz mlyrehat vltozsokat mutat - n ugyan szabad szemmel szre nem vennm, hogy a hts tengelynl 38 millimtert szlestettk (gy 1808 mm), a hosszt pedig teljes 3 millimterrel cskkentettk (4427 mm). gy az igazi slyomszemek lthatjk, hogy vaskosabb, erteljesebb lett a 911, szzalkban nagyjbl 2,14-szzalkkal vaskosabb s erteljesebb. A hts tengelynl.


Porsche-szinten kardinlis vltozs, hogy a kls tkrk kt szrat kaptak, szp m, a kilincs is ms lett. A beltr egsz vidm, nem az a papos mattfekete, amit egy rgebbi 911-esben lttam, ez akr egy vg Maserati otthonos brzse is lehetne, leszmtva termszetesen a megfolyt enyvet. Minden, de minden gynyr, erre akkor jvnk r igazn, ha lehajtjuk a kiss daewoo-s manyagokbl frccsnttt napellenzt, de tnyleg ennyi az ssz tkletlensg. Nagy kedvencem az opcionlis Sport Chrono csomag, amiben kapunk egy nagyon szp beptett, forgathat stoppert a mszerfal kzepre.


Veszlyes dolog, persze, s kevsb fegyelmezett tulajdonosnl knnyen szl rossz vrt, hogy minden nap megprbl nhny tizedmsodpercet lefaragni az vodai menetbl. Nullzsnl pedig az elegns piros mutat tesz egy fordtott krt a szmlapon, akrcsak egyes sportrknl vagy a Ducati Monster fordulatszmmrjben. Na, ht rm az ilyesmi nagyon puszttan hat, azta se teljesen trtem magamhoz; aprsg, de jl esett.


Kultuszjrmnl a motorhang ott van a fontossgi lista elejn. Illetve nincs is sorrend a listn, csak ktelez ttelek, mint forma, teljestmny, fk, hang kvl s bell. A Porschnl kt mrnkt alkalmaznak hangolknt. A hltlanabb feladatot az kapta, akinek a kipufogbl kell kihoznia a maximumot - a szigor decibel-elrsok miatt nem sokat ugrlhat. Az j 911-es is csak olyan, hogy inkbb bellrl lvezzk a motorhangot, ami inkbb a szv, mint a kipufogrendszer. De azt nagyon behangoltk, a hathengeres boxer gy hat a tudatalattira, hogy prgetve nagyon hasonlt gyermek nmagunk mecsboksztologat berregsre, nem is annyira a tnyleges berregsre, hanem amit mg hallottunk.


Sportautban legyen legenda, meg valami technikai rdekessg. Elbbit nem kell sokat ragozni, utbbinak itt van rgtn az j hathengeres boxer. Az alapgp a sima Carrerban 3,6-os, de (1977 ta elszr) a Carrera ktfle motorral is kaphat. Ez teht az egyik, 325 lervel (6800 1/min) s 370 Newtonmteres nyomatkmaximummal 4250-es fordulatszmon.


Hanem akinek tbb kne, de nem brja ki a Turbig, vegyen Carrera S-t ugyanezzel a hatos boxerrel, 355 lval (@6600) a gphzfedl alatt plusz eggyel a csomagtartn, 400 Nm nyomatkkal (@4600), plusz 200 kbcentivel. A gyri tuning sorn a hengerrtartalom kt f mrszma kzl a furat hosszt nveltk hrom millimterrel. Az er kvlrl is ltszik; a gyriak szerint a hangja is ms, de a biztonsg kedvrt a sima Carrera kipufogvgeit megduplztk: most jobbrl-balrl kett-kett van.


rdekes, hogy magyar porschs ha motorra l, leginkbb Harleyzik, pedig n inkbb ragaszkodnk a hathengeres boxerhez, ami speciel a Honda Gold Wingben van. Ott jobban is ltszik, mint az j Carrerban, pedig a tervez, Heinz Redlich, aki a Cayenne-en s az elz Carrera GT-n is dolgozott, elgedettsgnek adott hangot, hogy az j Carrerban vgre jl ltszik a motor boxersge. Ht... taln az a baj, hogy nagyon kicsi a motorhzfedl, vagy az a baj, hogy korbban az eddiginl is ritkbban nyitogattam Porschk gphzajtajt, de amennyit ebbl ltni, annak alapjn n azt se mondanm meg, bels gs motor ez vagy a kis modellreplkben hasznlt vastag befttesgumi, amit Zuffenhausenben akkora ervel tekernek a ftengelyre, hogy csak a ktelez szervizelskor kell jrafeszteni.


Az automata vlts 911-esben kt jellegzetes dolog van, a motorhztet dombortsa, ami annyira gyorsan ll a fggsget kivlt tnyezk kz, a msik, hogy a motor htul zmmg. Ms rdekeset a tiptronicos Carrerban nem talltam, egy marha ers aut kemny futmvel, de brmilyen j s gyors a Tiptronic, egy ilyen authoz minden automata szerkezet idegesten lass. Kanyarban sose akkor prg fel a motor, amikor szeretn az ember, de mg frusztrlbb, hogy nem gy muzsiklunk a csodahangszerrel, ahogy szeretnnk; kicsit mintha Horowitz mesternek bilirddkkkal kellett volna zongorznia. Elidegent, mrpedig egy ilyen autval sok mindent szeretne az ember, csak elidegenedni nem.


A hatsebessges kzi vlt j fejleszts, hogy a rgi milyen volt, rtelemszeren nem tudom, de ez olyan, hogy ha eddig komolyan gondolkoztam volna a Porsche vsrlson, most pusztn mr ezrt is rohannk a Fy utcba. Jaj! Kegyelem!
A kar hossz, de rvid ton jr, s kapcsolgatni mr ll helyben is mennyei rzs. A Porsche-fggket viszont menet kzben rtem meg. Ott van elszr is a gusztusos forma. Aztn a legenda. Aztn a motorhang: hogy olyan, amilyen, s hogy htulrl jn. A zsros, vaskos er. Meg ahogy fekszi a kanyart. s akkor mg itt ez a vlt is - mr a kuplung lenyomsakor rezzk, komoly munkakrnyezetbe kerltnk.


Simn kapcsolni nem knny, s valahogy minden vltsnl reztem, ahogy iszonyatos ervel harapnak ssze a fogaskerekek. s ez az alap-alap Carrera, nem is szvesen kpzelem el, milyen llapotok lesznek majd a Turbban! Hu, j, na, most mit mondhatnk. Esetleg valami zavaros fejtegetst arrl, hogy a vltutat 15 szzalkkal rvidtettk.


s ht igen, a kormnyzs. Maga a kormny kicsit vkonyra sikerlt inkbb rdekes s j, mint zavar. Az tttelezst kicsit kzvetlenebbre vettk, most a hrom helyett faltl falig csak 2,62-t fordul. Kzvetlen, s valami mennyei sszhangban van a futmvel. A legkevsb hittem volna, de tnyleg nem zavar a farmotor, s hogy a slyelosztsban a 911-es tmegnek j 60 szzalka a hts tengelyre kerlt. Sajnos nagy, biztonsgos terepen nem lehetett tesztelni, orszgton meg akinek van egy mkszemnyi agya, nem vizsglgatja a szlssges szitucikat, de egy 911-essel nyilvnvalan biztonsgosabb megijedni s nagyot fkezni egy kanyarban, mint egy knny htulj autval. Azt persze nem hiszem, hogy teljesen egszsges dolog a farmotor, mert egy ers, htskerk-hajts autnak kanyarban nagy gzra amgy is elindul a htulja kifel, s akkor nem olyan j, ha azt mg a tmegbl ered tehetetlensg is hzza.


A szoksos vacsorn azrt megkrdeztem a 911-es prodzsektigazgatjt, mondja mr meg, mi a farmotor elnye, htha tud valamit, ami elkerlte a figyelmemet. Ht, nem igazn. "The traction, the traction" - mondogatta, de hogy milyen krlmnyek kztt d e konstrukci j tapadst, arra nem trt ki. s ltszott rajta, hogy nem veszi tl j nven a faggatzst, mentegetzhettem vagy negyven percet, tudom n, hogy tradci, legenda, meg a 911-es az 911-es, s hogy a kutya nem venn meg orrmotorral, ezt gy szeretik s punktum, szerintem mg mindig nem bocstotta meg a nylt szni inzultust. gyhogy csak azt mondhatom, a Porsche s a 911-es szmra a farmotorossg inkbb teher, mint jttemny, az elnyk inkbb abbl erednek, hogy tkletesen megtanultk kikszblni a htrnyokat, s egy 911-essel a kanyarokban csak annyit rznk, juh, csak ne legyen vge, csak tartson rkk!


A fkek. 318 millimteres trcsk ell, htul 299. rzetre mr a hagyomnyos, fmtrcskkal is pokoliakat lassul az j Carrera - a fkhatst kicsit mshogy rezni, mint az autkban szoksos, elmaradnak az olyan ksrtnetek, mint blints meg gumicsikorgs, ellenben a gyomrom a kormny irnyba szeretn elhagyni testem brtnt, az agyam meg a homlokomhoz koccan, de nem vicc, tnyleg igen intenzv. Kermia fktrcss 911-eshez sajnos nem volt szerencsm, az lehet csak a bitang!


350 millimteres tmr s kb. feleannyi sly, gy valsulhat meg minden futmtervez lma, a rugzatlan tmegek cskkentse 14 kilval, ami nagyon sok. A kermia fktrcsk tovbbi elnye, hogy nem csak melegen, a msodik fkezstl tudja a nagy ert, hanem elsre is, tovbb nem rozsdsodik, s a tli ss hl sem izgatja. Kermia fktrcsa egybknt most van elszr a Carrera opcis listjn.


Ami eddig sportautban nem volt (a Porsche szerint, szerintem a Maserati Ghibliben pl. igen, csak nem nagyon mkdtt), szval aktv felfggeszts, akit gy hvnak, PASM (Porsche Active Suspension Management). Termszetesen a norml zemmd is pp elg sportos, a sportlls viszont tnyleg gyilkos gokartot csinl a 911-esbl, egy teljes centimterrel leltetve. A farmotor elnyeknt egybknt a fkonstruktr hosszabb gondolkods utn azt jellte meg, hogy gy plusz kt lses lehet az aut. Ha kaland, legyen kaland, egy mszerfalfot kedvrt be is msztam htra, ht nem az volt letem legknyelmesebb msfl perce. s kijnni mg nehezebb volt, attl kellett flni, hogy Nyuszi kihasznlja a helyzetet, s trlkztartnak hasznlja a lbam. A plusz kt ls teht inkbb plusz egy csomagtart, de nagyon szp brbl tkletesen varrva.

Hiba, gy van ez, n se tudok okosabbat, a 911-es annyira j aut, hogy brhol lehetne a motorja, akr a kesztytartban is. A legenda az legenda, a tbbi rszletkrds.

 
Mennyi is az id?


 
Tuning-gallria
 
Letlts!!!
 
NFS Most Wanted
 
NFS Underground 2
 
Naptr :D
2025. Mjus
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Mire szavazol?
Szerinted milyen a lap???

Szar,javtani kne!!!
Nem tl j, de vannak j cikkek.
J,csak egy pici vltoztats s ok.
Nem is rossz!!!
Jnak j.
Nagyon men!!!
Szuper!!!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG