Tuning and HIFI
Tuning and HIFI
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Katt r!!!
Legyen ez a kezdlapod!!!
 
Men
 
Auttesztek
 
Tuningcuccok
 
Google
 
Zenemnia
 
Volkswagen Touareg V10 TDI Tiptronic
Volkswagen Touareg V10 TDI Tiptronic : Volkswagen Touareg V6 3,2 s V10 TDI Tiptronic

Volkswagen Touareg V6 3,2 s V10 TDI Tiptronic

Syl@rd  2005.11.27. 02:25

A Volkswagent - desanymhoz hasonlan - bogrfbia gytri. 40 ve a VW Bogarat jelentett, ma csillaptottan visszahzd kapaszkodt. Az utbbi vekben kmletlen hevessggel tr a npautsgbl a presztzsautsg fel, s tkozottul jl csinlja.

A Phaeton bevezetse eltt a vilg tele volt cinikusan hehersz s legyintget szakmabeliekkel. Aztn kijtt, kiprbltuk, s a nemzetkzi szaksajt sszesen egytrilli oldalnyi Phaeton tesztje utn a tteles hibalista nagyjbl gy nz ki: ... taln nem fogjk tl sokan megvenni ennyirt ezzel a nvvel, vagy nem is tudom, iz.

Szval az els nagy dobs - technikai rtelemben legalbbis - bejtt. De voltunk mg pran, akik azt mondtuk volna, hogy elbb fog az angol kirlyn tuk-tukon jrni, semmint a VW rendes luxusterepjrt csinljon. Aztn megkaptuk a Touareget, s megint lttek a krrvend vigyorgsnak.

Kezdjk az elejn. A Touareg eleje szp. Egyszer, elegns, nincs formailag agyontletelve, de tkletesen hibtlan. Az oldala gigszi s finoman domborod, a hta kicsit esetlenebb, de messze nem csnya, mindenkppen szebb, mint egy igazi tuareg Timbuktu s Marrakesh kzt flton, az utols kulacs vizvel.

Elsre amolyan kellemesen nem tl izgalmas forma, aztn minden egytt tlttt nappal egyre rokonszenvesebb. Mire visszaadtuk, (majdnem - wr) mindenki szerint csinos aut volt. Az egy percig sem krdses, hogy a VW tud jl sszerakott, tisztesen megcsinlt autt gyrtani, st, mr luxusautt is, de a terepjrgyrts mgiscsak kln szakma.

A Touaregben a specifikci szerint minden megvan, amitl egy SUV, azaz hobbiterepjr, (azaz kedvenc szerkesztsgi mszavunkkal flszerzet) igazn j lehet. Vltoztathat magassg s csillaptsi karakter futm, kapcsolhat kzps s felrrt hts differencilzr, lejtmenet-vezrl elektronika, ers motor, s mg msik hsz dolog, amiket egyesvel nem sorolunk fel. De specifikcit gyrtani lnyegesen knnyebb, mint autt, ezrt a vezetsig semmit sem hittnk el.

Szerencsre az els beszllskor a vltoztathat hasmagassg norml vrosira volt kapcsolva, gy nem kellett elvenni az ipari alpinista felszerelst. Legmagasabb llsban ugyanis a Touareg alja 30 centire van a fldtl, amivel a kemnyvonalas off-roadernek szmt Toyota Landcruisernek, Range Rovernek, vagy lnyegben brminek a szeme kz nevet. Ilyenkor optikailag is alaposan kiteljesedik, a felemelt Touareg kt Golf kztt kimondottan vicces ltvny.

Elsre a V10 TDI-t prbltuk ki, ami a cscsmodell. A slusszkulcsfordts formalits, az nindtt nem mi mkdtetjk, hanem elektronika, egy pccints utn el lehet engedni, a motor beindul magtl. Az tliteres, tzhengeres, biturb iszonyat meglepen udvariatlan kerregssel kezd, mintha a teherauts mret mell a hangulatot is sikerlt volna bepteni. Aztn kisimul, s nzeldsnket alfestend marad a diszkrt morgs.

A beltr kikptt Phaeton. Rengeteg hely, tkletes anyagok, ultraegyszer formk, zlses, funkcionlis, nem tl rdekes. Defenzv dizjn, nem ihletett, lelemnyes szpsgvel akar megnyerni, hanem mesterien kudarckerl; semmibe sem lehet belektni, minden pont j. Szp br, szp manyag, szp fa, finoman szgletes vonalak, a Touareg elegnsan fog megregedni.

A hatsebessges automata finom, a 333 lers V10-es pedig groteszkl knnyen szalad a kt s fl tonnval. Normlis krlmnyek kzt. Az els dhdt llrajtot ugyanis sokat ltott bartnm nulltl szzharmincig vgigsiktotta.

7,8 msodperc szzra brmilyen auttl gyors. A Touaregnl azonban azt rezni, hogy a 750 Nm-es nyomatk (hall, ez msfl M5-s BMW!) a ngy kereknl fogva elrerntja a parlament kupolatermt, s valahogy ez a borzalmasan megldul kt s fl tonna bennakasztja az utasban a cizelllt mondatokat.

Norml llsban a Touareg knyelmes, elkpeszten civilizlt, s igen, kanyargs ton egy kicsit nehzkes. Nem gyorsulsilag, mert az tnyleg rmiszt, s a fkek is nagyszerek. Egyszeren csak arrl van sz, hogy egy rettenetes mret s sly motor l a kormnyzott els kerekek felett, ami tehetetlensgnl fogva nem szereti, ha ide-oda rncigljk.

Pedig a futm aldolgozik rendesen, leengedi a kasztnit, ahogy n a temp, sport llsban pedig annyira felkemnyedik, hogy minden kis thibt rezni. Ezek viszont szemlyauts fogalmak, a Touargenl pedig messze nem szemlyaut testben lnk. Ellenben nem billeg, nem imbolyog, nem szerencstlenkedik az ton, stabil, a nmet autplyknak rmletes dmonja lesz, ezt garantlom.

Mivel ez a cscsmodell, benne van a nagy, sznes kijelzs kzponti szmtgp, amit kziknyv nlkl is normlisan lehetett kezelni 10 perc tanakods utn. Ez j hr, mert a luxusautkban az elektronikus intelligencia ijeszten gyarapszik, s ezek kezelhetv ttele a legszebb ergonmusi kihvsok egyike. Radsul a Touaregben a legfontosabb elektronikkat - fleg a futm karakterre, magassgra s a hajtsra vonatkozkat - kln tekerkkel llthatjuk a kzpkonzolrl, gy nem kell percekig bolyongani a menben, ha az otthonunk s a golfplya kzt flton vletlenl a somogybabodi siratfalba futunk.

Egy dologra nem j a vezrlpult, a cscshifi kezelsre. Nem a pult hibja, ott kedvnkre lltgathatunk mindent, de sajnos a jobbik hifi minden prblkozs dacra siralmasan szlt. Fenyegetzhettem Sircam vrussal, mikrohullm bombval, mly hangot egy fikarcnyit sem sikerlt kicsikarni. Nem utcra szl puffogsra gondolok, hanem egy tlagos basszusgitr hangjaira. A dolog hihetetlen, n egyedi hibra gyanakszom (a Phaeton- sem szlt szpen - wr). Amg nem sikerl egy msik ilyen Touaregbe belehallgatni, nem is veszem komolyan. De legalbb megsztuk a kk httrfnyt.

Itt viszont kifullad a kritika lendlete, a Touareg V10-ese vilgver behemt, a tulajok vidoran tankolnak majd bele 100 kilomterenknt 27 liter gzolajat, ahogy mi is tettk. Ez nem pont egy hagyomnyos dzeles rtk, de a teljestmnnyel s az abbl fakad lmnyorientlt autzssal slyozva elmegy.

A V10-es viszont csak egy jszakt tlttt nlunk, utna tkltztnk a V6-os, 3,2-es alapmodell benzinesbe. Azaz ez sem volt teljesen alap, mert a dzelhez hasonlan hatsebessges automatavltja, lgrugs futmve, brkrpitja, xenonlmpja s motoros csomagtartcsuks-rsegtse volt. Mindezt 15,8 millirt.

Ebbl hinyzott a sznes kzponti kperny, ami nem baj, mert cserbe megjttek a hinyz hangok a hifibl. Kk httrfny gyben a skizofrnia nyert: a kzpkonzol klmavezrljn van, msutt nincs. A mszerfal egybknt azonos, azaz nagyon szp.

A 3,2-es mr az els mtereken feltnen sokkal knnyedebb karakter. Tisztra mint Soma utn Hfehrkvel tncolni. Ennyit tesz, ha nincs egy komplett Suzukira val vas betuszkolva a motorhztet al. Vidmabban kanyarodik, kezesebb, virgoncabb. Lassbb is; vrosban ez is nagyon ugrik, de autplyn mr nehezebben lkdsi szt a levegt maga eltt. Mindez persze viszonylagos, gy is 9,9 alatt van szzon, s megcspi a 202-t.

A knnyebb orr az aszfaltos viselkedssel csodt tesz. A Touareg automata llsban klasszikus luxusaut, lehelletnyit dcgsebb rugzssal, ami a kemny terephez igaztott masszv futm s a nehz, nagy kerekek hozadka. Viszont gy is nagyon knyelmes, az thibkat informciknt kapjuk, nem bosszant csapsknt. Klnben is van mg a comfort fokozat, amelyben vgkpp limuzinoss szeldlnk, nmi hajkzs hangulati alfestssel.

A legmeglepbb azrt egyrtelmen a sport lls. Ilyenkor a Touareg beguggol a kerekei kz, felpumplja a lgrugit, s a kategrija legjobb aszfaltmenje lesz. Nem vletlenl vannak a futmben ell-htul ketts keresztlengkarok, ami rendes terepjrban pont olyan ritka, mint Forma-1-es autn a boztrcs. Ilyenkor tnyleg valszertlenl stabil, kemny, frge, egy hangrnak nem lenne szabad ilyen vehemencival hastani a visegrdi szerpentinen, plne nem ilyen termszetesen, erlkds nlkl.

Hl' istennek a Touaregnl nem kormoztak a prosok, hogy nem igazi terepjr ez, hanem csak egy saras fldton is boldogul 4x4-es. Ehelyett szinte arccal leterepjrztk. Ezrt igazn felszabadultan nevettem, amikor a csalitosban sk ton, a fagyott fldet bort tizent centis hban remnytelenl elakadtunk.

A hast felemeltem a maximumra, kzzel zrtam a kzponti difit (a felras hts difizr kimaradt a tesztautbl), s hallgattam, amint kattogva, reszketve, a ngy kereket felvltva fkezve kszkdtt. Hiba. Pedig a 4XMOTION papron nagyon gyes. Az alapveten 50-50%-ban elosztott nyomatkot akr teljesen az egyik tengelyre kldi, van benne felez, fkezssel imitlt elektronikus difizr az igazi mell, s mg gy se mozdultunk.

Kiszlltam, hitetlenkedve krbejrtam, visszaltem. Beraktam D-be, gzt adtam, s mg egy kis dhdt kerepls mellett, a ngy kerkkel klnbz temben hoszlopokat lve egyszerre kivnszorogtunk. Taln igazuk van az amerikai szemlyisgfejleszt szakembereknek, hogy a sikerlmnynl nincs jobb sztnz. Az rthetetlen kezds utn a Touareg megtltosodott, s egszen meglepen kivl terepjrv alakult. Fl ra mlva olyan helyeken mentnk el knnyedn, ahova korbban felnzni se mertem.

Mostanra elhiszem a gyri adatokat: a Touareg felmegy a 100%-os emelkedn (az ugye 45 fok), s nem borul fel ugyanekkora oldaldlsnl. Meglehetsen j egy olyan auttl, amibe bels eltt legszvesebben leveszi az ember a bakancst.

Tovbbra is valszntlen, hogy egy ilyennel valaki komolyan terepezzen, belegondolni is szrny, hogy hny rteg lakkban s gyngyhzas-metlos festkben szntannak hercig barzdt a rgyez gallyacskk. Annl is rokonszenvesebb, hogy a VW-nl vettk a fradsgot, s lelkiismeretesen felksztettk a Touareget olyasmire, amit alighanem rkre meg fog szni.

Nlunk egyelre a 3,2-es benzines az alapmotor, pedig elvileg van egy 2,5-s TDI is. Kne is nagyon, mert a terepezs nlkl, norml vrosi zemben mrt 24-25 literes fogyaszts majdnem olyan meredek, mint a Touareg ltal mg pont lekzdhet meredly. Ezen kvl van egy 4,2-es, 310 lovas, V8-as benzines, s az ominzus V10-es biturb dizel.

A Touareg az aszfaltjrsnak s a terepjrsnak egy olyan jl sikerlt hibridje, aminl jobbat jelenleg nemigen tallni, plne nem az rrt. 13,5 millirl indul, s vgig gondosan alvg az ber-presztzsterepjr rszintnek. Radsul jl nz ki kvl-bell, s a Phaetonra les mrkajelzs-sznobria sem fenyegeti. A ma kaphat legjobb Volkswagen.

rtkels: 4,5 - A legjobb VW/Ft arny a piacon

 
Mennyi is az id?


 
Tuning-gallria
 
Letlts!!!
 
NFS Most Wanted
 
NFS Underground 2
 
Naptr :D
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Mire szavazol?
Szerinted milyen a lap???

Szar,javtani kne!!!
Nem tl j, de vannak j cikkek.
J,csak egy pici vltoztats s ok.
Nem is rossz!!!
Jnak j.
Nagyon men!!!
Szuper!!!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG