Tuning and HIFI
Tuning and HIFI
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Katt r!!!
Legyen ez a kezdlapod!!!
 
Men
 
Auttesztek
 
Tuningcuccok
 
Google
 
Zenemnia
 
Nissan 350z
Nissan 350z : Nissan 350z

Nissan 350z

Syl@rd  2005.11.27. 02:40

Tbb nagy lps htrafele: ez volna az j Nissan 350Z. Az eld 300ZX-et biturbmotor hajtotta, ennek egy hitvny feltltje sincs. A rginek a hts kerekeit is kormnyozta a szmtgp, ennek nem. A rgibl volt ngylses vltozat, ebbl nincs. Mondom, visszalps a javbl - hla istennek.


Z-elzmnyek

Yutaka Katayama
Yutaka Katayama
A hatvanas vek vge fel egy Yutaka Katayama nev r volt felels azrt, hogy a Datsunok (ahogy akkoriban a Nissanokat hvtk) jl fogyjanak Amerikban. Mr. K., ahogy a Z-bartok emlegetik, igyekezett meggyzni a gyr otthoni vezetst arrl, hogy egy sportos Datsun nemcsak eladhat volna, hanem remekl megismertetn s bevezetn a mrkt egy ilyen nagy, zsros piacon.

Mr. K. szerint a Jaguar E-type gynyr, ezrt ilyesminek szerette volna ltni a Datsun j sportkupjt is. Emellett valban modern konstrukcira hajtott: biztonsgos karosszria, ell-htul fggetlen MacPherson-felfggeszts, duplakarbis, soros hathengeres motor, fogaslces kormnym, szervs trcsafk.
240 Z
240 Z
Legnagyobb rdeme azonban taln mgis az, hogy els zben rtette meg honfitrsaival, hogy az amerikaiak sokkal nagyobb test emberek, akik nem szeretnek kis japn plhdobozokban szorongani, s tgas belst csinltatott. s azt is elmagyarzta volna, hogy hiba tetszett annyira Kawamata szannak, a Nissan akkori elnknek a My fair lady cm zens darab, az ltala erltetett Tndrhlgy alkalmatlan sportautnvnek. Ezt viszont nem hittk el neki, gy az els szlltmnyokon sajt maga cserltette ki az idtlen tpusnevet. gy lett a Fairladybl Z, pontosabban 240Z, a 2,4 literes motor nyomn.

260 Z
260 Z
A Z bekapta Amerikt. Az els vtized vgre tbb mint egymilli darab frusztrlta a helyi porschsokat - sszevetskppen Corvette-bl 25 v alatt kelt el ennyi. Persze nem kunszt, a Z viccesen olcs volt a konkurencihoz kpest, viszont borzasztan j. s sportaut volt a javbl: tz egymst kvet vben nyerte meg az amerikai plyaaut-bajnoksgot, amivel rk rekorder.

Vesztre egytt hzott a vsrlival; 78-tl 280ZX lett belle, nagyobb rral, kevsb szp formval s knyelmesebb belsvel, 84-tl elkocksodott s V6 lett a sor6-bl, 300ZX nven, 90-ben pedig megjtt a rettenetes biturb, high-tech 300ZXTT, amit ugyan szvesen megvettek volna ugyanolyan sokan, mint az eredetit, de nem brtk, annyira piszok drga lett. gy az vtized vgre a nagy generci tbbi tagjval egytt (Toyota Supra, Mitsubishi 3000GT) szpen elmerlt.


Az eltrtnet ismeretben minden rendes sportauts gre szegezett orral szimatolt az j 350Z irnyba, s amint a pontos neve kiderlt, mr egy vatos farkcsvlst is meg lehetett kockztatni: az X szmzse a tpusnvbl alighanem a kirekeszt drgasg s az eltohonysods vgt jelenti. ljen a visszatrs a rendes, egyszer, igazi sportautk kz! Aztn a prospektusbngszs sszezavar; a hosszabbik, 2+2 szemlyes eld-ZX-nl ugyan rvidebb az j kasztni 21 centivel, de a tengelytv hosszabb lett 8-cal, s kicsit szlesebb s magasabb is az j modell. s esze gban sincs lnyegesen knnyebbnek lenni, mindkt aut 1,6 tonna krli. Aggaszt.


J, legyen ez is kvr, de legalbb nzzen ki jl. s a Z, bartom, jl nz ki. Irgalmatlanul szlesnek, ersnek s masszvnak ltszik, s egyltaln nem hat Nissannak. Ez nem baj, a Micra csods, de ncis, az Almert csak lesttt tekintettel merem megkzelteni, a Primera klsejt meg kt ve prblom rzelmileg feldolgozni, s br nha tetszik, mostansg a viszolygs ll nyersre. Na, a Z ezek kzl egyikre sem hasonlt, semennyire se.


Az orra nagyon szp, de tlontl bartsgos, ennl egy koraszltt brny is agresszvebb. A ppos tet csodlatos, a hiperkerek fenk szintn. Utbbit ltva a legtbben az Audi TT-t kezdik emlegetni. Ettl finoman berzenkednk: ilyen szp feneke a TT-nek ugyanis csak addig volt, ameddig a rettenetes szpojlerrel tnkre nem tettk. Azeltt ilyen volt, st, majdnem szebb is, viszont nha leesett az trl, mert nagy tempnl tl sok felhajter hatott a hts tengelyre. Ez olyasmi, ami a Z-vel biztosan nem fordulhat el, ugyanis addig reszeltk a szlcsatornban, ameddig a menetszl keltette emelert le nem nullztk szpen.


Mivel kevs dolgot gyllk jobban, mint a manapsg divatos egysges mrkaarculatot, a 350Z nisszntalansga nekem kln kj. Azt viszont nem bntam volna, ha itt-ott visszautal a korszakalkot eldre, amit mindfle marketingduma ellenre egyltaln nem csinl. Minden arnyban alapveten msmilyen, amg az eredeti 240Z tulajdonkppen a motorhz vgre tapasztott kabinka volt, ez inkbb egy kzpre koncentrlt tmeg repl csszealj. A hts karosszriaoszlop formja tnyleg hasonlt az utols 300ZX-re, de ez minden.


A 350Z karosszrijt nemcsak szpre terveztk, hanem bizony ersre is. Mr a klseje alapjn se prblnm szvesen a lbamra doblni, de aztn kiderl, hogy a merevtst ezttal egyenesen az elmebetegsgig vittk a mrnkk. gy dntttek ugyanis, hogy ha mr egyszer rendes sportkupt csinlnak, akkor nemcsak a hts lseket hagyjk ki, tulajdonkppen a csomagtart se fontos, s inkbb az ismert univerzum legnagyobb toronymerevtjt hegesztettk a kt hts kerk kz. Nem volt szvem lefeszegetni a manyag burkolatot, hogy tnyleg alatta is akkora vasak mennek-e, de meggyz. s mieltt valakiben kros kvncsisg bredne, igen, van ell is, br nem ekkora, mert akkor csak pedlhajts frt volna el a motortrben.


Mivel sportautt a kzhidelemnek megfelelen tnyleg gazdag pojck vsrolnak, akik szeretnek kis fehr golykat tgetni obskrus zleti gyekrl zajl susmusols kzepette a friss levegn, ezrt a Z csomagtartjn gyri matrica prblja elhitetni a leend vsrlval, hogy a merevt dacra igenis befr kt komplett golftska. Ilyen szintn idn egyetlen matrica lttn sem nevettnk, ksznjk. (Termszetesen semmi bajom a gazdag pojckkal, s a golfozst is helyeslem.) Kalaptart (azaz csomagtrtakar) nincs, a teljes bels egyetlen lgtr, ahogy a 240Z-ben is.


Ha mr a bels szba kerlt, maradjunk is itt. Hely van, a magasabb felszereltsghez jr narancsszn brkrpit lben nem is ijeszt, hanem szp. A mszerek egytt mozognak a kormnnyal, ez nagyon ritka, garantltan minden utasbl kicsal egy nahtot. A bels sszessgben nagyon j, pedig rszleteiben egy raks dolgot nem szerettnk, leginkbb a rmes, fnyezett, ezstszn manyag dekorelemeket. Tnyleg sokat rne nekem, ha megmondan valaki, hogy hny forintot lehet megsprolni azon, hogy ngy alumniumnak ltsz darabkt manyagfrccsntvel kszttetnk el, s hogy lesz-e tle annyival olcsbb az aut, mint amennyivel olcsbbnak rzdik. Plne gy, hogy kzben a kls kilincsek tglnyi, vaskos, igazi tmr alumniumbl vannak, s tnyleg nagyon szpek.



Nissan 350Z
Lssuk!  Ha nem ltn vagy inkbb letlten...
(hossz: 9:59, mret: 23042 kB, letltsi id: 56:10.72 56k modemen, 8:11.56 384k ADSL-en)


Mindegy, a manyagok egybknt normlisak, s voltakppen az ajtbelst is lehet szeretni, ha elhatrozzuk, hogy dizjnbl kszlt egyetlen rcsks plasztikdarabbl, nem sprolsbl. Nehz gy ez, mert gy sorba szedve akadnak gondok, de belve tnyleg klassz a 350Z - s mg az a jles rzs is jr mell, hogy az ilyen aprsgokon taln azrt sproltak, hogy a fontos vasakon - motor, fk, futm - ne kelljen. , mg egy aprsg: a mszerfalon van hrom csmszer, ahogy az sautban is. Ezek kzl az egyik a fedlzeti komputer, a msik tltsjelz, a harmadik pedig az olajnyoms mutatja. Nagyon mks darab, ugyanis a felirata szerint PSI-ben mr, ami - mint kztudott - a pound per square inch, azaz a font per ngyzethvelyk rvidtse. Ha nem cseng ismersen, ne szomorkodjunk, a kontinentlis Eurpban s a metrikus rendszerben ennek a vilgon semmi rtelme. Kistsrt a PSI/bar vltszmot, valaki? (0,0689476)


Ezzel mostanra a lnyegtelen dolgokon tl is vagyunk, a 350Z ugyanis sportaut, s gy egyetlen igazi mrcje az, hogy j-e vezetni. Ami a beindtst illeti, mr j. Ekkor a Nissan VQ sorozatba tartoz (tzszeres v motorja kategriagyztes), 3,5 literes V6-osa akkora mordulssal kezd jrni, hogy elsre kicsit ijeszt is - semmi rtelme, de nagyszer. Aki erre nem fordul meg az utcn, az llekben trolibusz.


A kipufoghang napjaink legjobbja. Hidegen is kellemes, de egy j autzs utn, amikor szpen tmelegszik s kiszrad, meg kell bolondulni rte. Forgatva trombitl, motorfknl bugyborkol s sszevissza rotyog, hogy ezt hogyan bktettk ssze a mai szadista normkkal, sose tudjuk meg. Legyenek hetedziglen ldottak rte, annl is inkbb, mert a motorhang magban nem lenne izgalmas, nem rossz, de egy Alfa V6 mg mandulamtt kzben is szebben vlt.


Szval a motoron rezzk, hogy a Z akar tlnk valamit, amirt aztn meg is kell szpen dolgozni. Ez ugyanis frfias aut, egy kiveszben lv faj egyik utols pldnya. A kuplung nehz, s egszen hirtelen harap ssze, finoman indulni nem nagyon sikerl majd az els pr tucat ksrletnl. A hatsebessges vlt ugyanilyen: pontossgban s rvid tban tkletes, de kemny kz kell hozz. Semmi simogats, kedveskeds, megfogom, 'oszt betolom. Ez az egyes. A kettes kettnknek is (Winkler kollgval) megreccsent prszor, amikor nagyon gyorsan akartunk vltani, ami lehet a mi hibnk is, de tagadjuk. Viszont az esetek tlnyom tbbsgben nem recsegett, s annyira brutlis szerkezet benyomst kelti az egsz, hogy szerintem vgan krbekerepelhetnnk az egyenlt krl, mire elfogynnak a fogaskerekek.


Az egsz aut elpusztthatatlan vastmbnek hat, ilyen rideg egy llattal rg nem tallkoztunk. Nem lennk meglepve, ha tlln az emberisget. s persze egszen nagyszer vezetni. A korbbi ZX-ekkel szemben ez nem nagyobbnak, hanem valamivel kisebbnek rzdik a valsgnl, nagyon szpen fordul a szintn kellemesen nehz, vaskos kormnnyal. Az els futm ravaszul tdolgozott ktlengkaros megolds, amit mind a tizenngy szabadalmval egytt kiss nehz megrteni, de hogy jl fogja az elejt minden mokfuts kzepette, az biztos.


Nem knnyed s virgonc aut, hanem egy remek lbmunkj nehzsly, kemny, gyors, s akkort t, mint egy hz. Eddig mg nem esett sz a 280 lerrl s a 363 Nm nyomatkrl 4800-as fordulaton, kzlk az utbbi az igazn rdekes. Teljestmnyre motort hegyezni egyszerbb feladat, mint nyomatkra, teht a 103Nm/liter miatt nyugodtan tisztelhetjk a Nissant. s megy is, de valami egszen rettenten. Nullrl szzra 5,9 msodperc alatt, s ez messze csak a bemelegts.


J dolog egy ers turbs aut, de nincs annl jobb, mint amikor a gzadsra minden kslekeds nlkl, azonnal megrndul a gerincoszlop vagy kicsusszan a fenk. Ehhez pedig kbcentik kellenek s turbtlansg. A Z mindkettt tudja, s a vadllat motor a finoman nehzkes kezelszervekkel rendes, jfajta birkzs sportautt csinl belle, olyan termszetesen nyers vezetsi lmnnyel, amilyen pldul szegny TT-nek sose lesz.


Gyorsulni szrnyen tud, de mg ennl is ijesztbben tud kanyarodni. Mivel htul alapfelszerelsknt jr az nzr differencilm, a bnn elprg vbels kerk ismeretlen jelensg. Helyette pomps kigyorstsokat kapunk a kanyarokbl, s rengeteg villdzst a mszerfalon, ahogy az elektronika az letnkrt kzd. Ha kikapcsoljuk, a Z az egyik legsimbban keresztberakhat aut, amennyiben valaki nem flti az sszetrstl. Nem kell elre sakkozni kanyarbemeneti tempkkal s fordulatszmokkal, jn a kanyar, elfordul a kormny, rlpsz a gzra s mr megy is a feneke. Vrosban, vizes aszfalton, alacsony fokozatban hihetetlen dolgokat mvel, szinte kormnyzs nlkl, csak gzzal fordtva jrklhatunk vele. Mivel ez n- s kzveszlyes ostobasg, ezrt ne kapcsoljuk ki az egybknt relatve sokat enged, de gy is vatos elektronikt.


Az ESP a 350Z esetben szerencsre tnyleg csak kiegszt biztonsgi felszerels, nem egy kzpszer futm vgs menedke. A kovcsolt alumnium els-hts lengkarok, az els tengely mg tolt motor s a merev kasztni miatt mr a nyers vasak remek autt adnak, a csipek csak mellkesen segtenek, meg azrt, mert egy nylks-fagyott aszfalthoz a Z egyszeren tl ers s nehz. Szraz aszfalton, klnsen a hossz, gyors kanyarokban viszont a flelemkszbmnl sokkal-sokkal nagyobb tempnl is marad az ven, mintha direkt btorsgprbt tartana. Nagyon-nagyon j aut.


Mindekzben nem rzza szt a bels szerveket - mg gerincbeteg Citron XM-tulajdonossal is ellenriztettk - nem pattog el az thibkon az aszfaltrl, s a hatalmas Brembo fkekkel kegyetlenl lassul is. Megszllott ismerseinknek dicsekedhetnk a vezet szmra kln mlyebbre formzott, de a sebvltt kezel kar knyknek extra kivgst tartalmaz lssel, az egyetlen darabbl kszl sznszlas kardntengellyel vagy az eurpai zlsre hangolt futmvel s az extra htbordkkal a differencilm hzn. Perverzek a 18,5-22 literes tlagfogyasztssal is felvghatnak, nem mintha egy ilyen dgnl szmtana.


A 350Z kiemelkeden j aut, tbolyult szerelembe viszont mgsem zuhantuk vele. Sportautnak egy rnyalatnyit tl tankszer, utaz Gran Turismnak kicsit tl nyers s sportauts. Hogy sajt jogon lesz-e olyan legenda belle, mint a 240Z-bl, azt korai volna megsaccolni. Ma ilyen rendes, komoly, valban sportkocsinak sznt, ktlses, htskerk-hajts, bivalyers sportkupt ms nem nagyon gyrt. Amitl a Z szbontan j lehetne, az az ra - mshol. Amerikban, elsdleges piacn a hivatalos NissanUSA website alapjn az alapmodell 26 470 dollrba, azaz nem egszen 5,5 milli forintba kerl. Ennyirt nagyjbl a vilg legjobb vtele, br az igazsghoz hozz tartozik, hogy az eurpai kivitel jobban felszerelt s mszakilag is fejlettebb. De ugyanaz az aut.

 

Amerika persze messze van, ott kolbszbl van a kerts s robotember a kormnyz, de a Z Eurpa-szerte millikkal olcsbb, mint Magyarorszgon. Angliban 9,9 milli forint a nlunk is kaphat cscsmodell, Ausztriban 11 milli. Magyarorszgon jelenleg 14,5. Szidhatjuk a regisztrcis djat s az fatrvnyt, de az rkpzs szempontjbl a vesztnk a piac kicsisge: mivel nlunk kevesen golfoznak s tartanak hozz ill autt, ezrt a vrhatan kis keresletre oszlik a sok kltsg, az exkluzivitsrl szl az rpolitika. Nagy kr, mert pontosan ez az az t, amirl a 350Z (emlksznk, direkt nem ZX) letrni hivatott. Gyilkosan j ron gyilkosan j aut lenne, igazi Z-nek t ragyog csillag, de nlunk ez llekben megint ZX, gy pedig csak ngy. A szvem szakad meg.

 
Mennyi is az id?


 
Tuning-gallria
 
Letlts!!!
 
NFS Most Wanted
 
NFS Underground 2
 
Naptr :D
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Mire szavazol?
Szerinted milyen a lap???

Szar,javtani kne!!!
Nem tl j, de vannak j cikkek.
J,csak egy pici vltoztats s ok.
Nem is rossz!!!
Jnak j.
Nagyon men!!!
Szuper!!!
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG